Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Hiranyapura a
repülő város:
A Mahabharata-ban találunk olyan repülő alkalmatosságokat,
amelyek önellátó, lebegő városok, és a világűrben utaznak. Az egyik ilyen Hiranyapura, a repülő város. Ezt Arjuna látta a levegőben
lebegni, amikor a mennyei régiókon repült át, miután nagy csatában legyőzte nivatakavaca-kat. Arjuna-t
mennyei útján egy Malati nevű deva kísérte. Tőle érdeklődött a város felöl, mire
Malati így felelt:
Volt egyszer
egy daitya asszony, a neve Puloma, és egy nagy asuri, Kalaka. Ezer félisteni éven át igen komoly
lemondásokat végeztek, majd önsanyargatásiak végén az önmagától létező isten
felkínált nekik egy áldást. Azt kérték, áldja meg őket, hogy utódjuk keveset
szenvedjen, királyok Indra-ja, és ne sebezhesse meg őt se isten, se raksasa, se kígyó. Ezt a csodálatos légbeli várost a maga pompájával,
drágakövekkel megrakottan Brahma teremtette a kalakeya-k számára, ó, bharata-k legkiválóbbja.
Bevehetetlen volt még a halhatatlanok, a yaksa-k, és a gandharva-k seregei, továbbá a kígyók, asura-k és raksasa-k számára is, tobzódott minden vágyban és erényben, s mentes volt a
szomorúságtól és a betegségtől. A halhatatlanok elkerülik ezt a mennyei, égi
várost, ó, hős, amelyet a pauloma-k és a kalakeya asura-k népesítenek be. E nagy város neve Hiranyapura, az Aranyváros.
Itt a város lakóit, a pauloma-kat
és a kalakeya-kat a deva-k két rebellis rokona, Puloma
és Kalaka leszármazottjaiként azonosítják. A „kígyók” a naga-k
nevű misztikus lények fajára vonatkozik, amelyek felvehetnek ember- vagy
kígyóalakot. Az „önmagától létező isten” Brahma, aki az eredeti teremtője minden élőlénynek
az anyagi univerzumon belül. Mivel Brahma eredete transzcendentális, és nincsenek
anyagi szülei, azt mondják róla, hogy önmagától létező. A halhatatlanok a deva-k.
Azért mondják, hogy halhatatlanok, mert a mi időszámításunk szerint millió és
millió évig élnek. Mindazonáltal a Védák szerint az anyagi univerzumban élő
megtestesült lényeknek véges az élettartamuk, és bizonyos idő után meg kell
halniuk.
Brahma felsőbbrendű képességeivel elrendezte a pauloma-k
és kalakeya-k számára, hogy legyen egy repülő városuk, amely ellen nem tudnak
sikeres támadást intézni az univerzum különböző nagy erejű lényeinek
csoportjai, beleértve a deva-kat is. Mindazonáltal, hagyott egy kibúvót a deva-k
számára: kijelentette, hogy az ember sikeresen meg tudja támadni a repülő
várost. Arjuna félig ember, félig deva
volt, lévén anyja földi asszony, apja pedig Indra a deva-k királya. Indra felfegyverezte Arjuna-t mennyei harci eszközökkel, annak érdekében,
hogy legyőzze a deva-k ellenségeit, akik Brahma-tól
olyan védelmező áldást kaptak, amelyek emberekre nem voltak érvényesek. Így
aztán Arjuna úgy határozott, hogy Hiranyapura megtámadása hozzátartozik missziójához. Itt olvasható Arjuna
beszámolója arról, mi történ kezdeti támadásakor:
Mikor megölték
a daitya-k,
ismét elfoglalták a várost, és danava varázslatuk
segítségével felrepültek az égbe, a városba és mindenhova. Én megállítottam
őket erős íjammal: elzártam az utat, s így még időben megakadályoztam a daitya-k közeledését. A
kapott áldásuknak köszönhetően azonban daitya-k könnyen védelmük alatt tartották mennyei,
isteni kisugárzású légi városukat, amely szabad akaratuk szerint mozgott,
vándorolt. Lebukott föld alá, majd magasra szökött az égbe, átlósan haladt nagy
sebességgel, vagy óceán mélyére merült. A rakéta az ember ura, s én sokféle
rakétával támadtam meg az Amaravati-ra emlékeztető mozgó várost. Aztán egy
nyílzáporral, amelyet isteni rakéták irányítottak, leigáztam mind a várost,
mind a daitya-kat. Egy darab
vastól megsebezve egyenes röppályájú nyilakat lőttem ki, s az asura város romban hevert a földön, ó, király. Az asura-kat meglepték villámgyors vas nyílvesszőim, ó,
királyom, és az időtől sürgetve körbe-körbe futkostak. Malati gyorsan, mintegy
bukórepülésben leereszkedett a földre isteni kisugárzású szekerünkön.
Az Arjuna
és a daitya-k közötti csata egy bolygó felszínén (talán a Földön) kezdődött. A daitya-k,
amikor Arjuna megszorongatta őket, fölszálltak a repülő
városukkal. Érdemes megjegyezni, hogy a város föld alatt is, víz alatt is,
valamint a levegőben és a világűrben is tudott közlekedni.
A deva-k
légi gyülekezőhelyei:
A Mahabharata szerint csakúgy, mint ahogy a daitya-knak
vannak repülő városaik, mint amilyen Hiranyapura, a deva-knak is megvannak a maguk légi gyülekező
csarnokaik, amelyek irányítói tevékenységük központjául szolgálnak. Itt áll
egy-két példa, kezdve Indra vagy Sakra gyülekezőcsarnokával, aki a deva-k
királya. Ebben a bekezdésben 1 mérföld a szanszkrit yojana megfelelője:
Sakra mennyei csodálatos termét, amelyet hőstetteivel nyert el, saját maga
építette csillogó, ragyogó tűzzel. 100 mérföld széles és 150 hosszú e terem, a
levegőben úszik, szabadon mozog, és 5 mérföld magas. Nincs öregség, szomorúság
és fáradság, és nincsenek betegségek ebben a teremben, ahol, ó, Partha, az istenek ura ül
Saci-val, hanem
üdvös és csodálatos, telis tele szobákkal és ülőhelyekkel, s mennyei fák
díszítik csodaszépen.
A vimana leírásokban gyakran mondják, hogy a vimana-k igen fényesen
csillognak vagy tüzesek. Yama
csarnokának leírásában, amelyet a deva-k főépítésze, Visvakarma épített, szintén találunk néhány ilyen
jellemzőt:
Ezt a világos
csarnokot, amely szabadon mozoghat és soha nem tömött, Visvakarma építette,
miután hosszú idők során felhalmozta a lemondás erejét, ó, Baratha. Olyan fényes,
mintha tűzben állna saját sugárzásától. Járnak ide igen kemény lemondásokat
végző, komoly fogadalmakat tett aszkéták, igaz szavúak, nyugodtak, visszavonult
életet élők és sikeresek, akiket megtisztítanak szent cselekedeteik, s akik
mindannyian sugárzó testtel rendelkeznek, és öltözetük makulátlanul tiszta.
Csakúgy járnak ide kiváló szellemű gandharva-k, és az apsara-k vendégei, százával. Száz és százezer bölcs, törvénytisztelő látogatja
testi formában a lények urát.
A Yama-csarnok egyik érdekes jellemzője, hogy
különböző típusú lények lakják. A Yama-csarnokban a gandharva-kon és az apsara-kon, a különböző aszkétákon kívül vannak yoga-testtel
rendelkező siddha-k, és azok, akik meghitt társai Yama-nak,
és az idő irányításával vannak megbízva. Az utóbbiak olyan funkcionáriusok,
akik misztikus erőkkel rendelkeznek, és ez lehetővé teszi számukra, hogy
irányítsák a lelkek vándorlásának folyamatát. Yama (Yamaraja), a halál védikus ura, aki felügyeli a lélekvándorlás
folyamatát. Ehhez hasonló jelenségekkel napjainkban is találkozunk, amikor
bizonyos idegen lények indukálni tudnak emberekben testen kívüli érzékelést,
majd szabályozni tudják finomfizikai testüket. Ezzel a képességgel Yama
társai is rendelkeznek.
Egy másik érdekes momentum Yama
csarnokával kapcsolatban az, hogy soha nem lesz túlzsúfolt, bárhány különböző
lény lép be oda. Ez azt sugallja, hogy Yama-csarnokon belül a tér oly módon alakul át,
amely meghaladja átlagos tapasztalatainkat.
Bár igen hihetetlennek tűnik, vannak olyan –
mahima-nak és anima-nak nevezett - védikus siddhi-k,
melyek lehetővé teszik, hogy egy tárgy, jelentős mértékben táguljon vagy
összezsugorodjon, miközben az arányait és belső struktúráját megtartja.
Brahma gyülekezőcsarnoka újabb megdöbbentő példát
szolgáltat a tér olyan transzformációjára, amelyek általános nézőpontból
felfoghatatlannak tűnnek. Ebben az esetben Narada
Muni, a nagy bölcs
meglátogatta Brahma csarnokát, és úgy látta, nem tudja megfelelő
módon leírni annak építészeti szerkezetét:
Ekkor az áldott
és hatalmas Napisten elvitt engem Brahma hibátlan csarnokába, ahol nem ismernek fáradságot. Lehetetlen a maga
valójában leírni, milyen is ez a csarnok, emberek ura, mert pillanatról
pillanatra más a megjelenése. Leírhatatlan. Nem ismerem sem mértét, sem
szerkezetét, Bharata, és sose láttam még előtte ilyen szépséget. A csarnok nagyon
kényelmes, nem túl meleg, nem túl hideg. Ha valaki belép, nem érez éhséget,
szomjúságot vagy fáradságot. Olyan, mintha sok színpompás és ragyogó különböző
formából épült volna. Nincsenek tartópillérei, örökkévaló és nem ismeri a
pusztulást. Önragyogó, fényesebb, mint a Hold, a Nap és a tűz, melyet lángok
nyaldosnak. A mennyország tartógerendájánál úgy világít, mintha a Napot akarná
megvilágítani. Benne ül az áldott úr, óh, királyom, a világok nagyapja, aki
isteni mágiájával folyamatosan teremti a világot.
Ravana
légi kastélya:
A Ramayana című eposz érdekesen számol be a vimana-król.
A Ramayana történetének magva az, hogy réges régen a Földön egy Lanka
nevű országot elfoglaltak a raksasa-nak nevezett rosszindulatú lények. (Úgy
tartják, Lanka egy sziget, ami most Sri Lanka néven ismert, bár ezt néhányan megkérdőjelezik.) Ravana,
a raksasa-k királya Lanka-t egy erődvárosból irányította, és itt
történt, hogy elrejtette Sita-t, az Úr Rama feleségét, miután elrabolta őt illuzórikus
erővel. Ravana-nak szintén volt egy légi kastélya, amely
szabadon repült a Ravana mentális parancsai szerint, és ezt a város Ravana
katonai célokra használta.
Az Úr Rama alkalmazott egy lényt, akinek a neve Hanuman volt,
s aki egy intelligens nagytestű, majomszerű fajhoz tartozott. Az ő dolga volt,
hogy Sita-t megtalálja, és hírt vigyen neki. Hanuman, bár primitív társadalomban született a
Földön, mégis fia volt Vayu szélistennek, és így misztikus erővel bírt,
amelyet felhasznált kutatása során. Amint Sita-t kereste, meglátta Ravana
légi kastélyát, amely fővárosa fölött lebegett.
A szélisten hős
fia látta a lakónegyed közepén a nagy légi kastély-játművet, melynek neve a Puspaka-vimana. Gyöngyök és gyémántok díszítették, és
fonom aranyból készült művészi ablakai voltak.
Maga Visvakarma építette, és
senki nem tudta romba dönteni vagy hatalmát elrabolni. Azzal a szándékkal
épült, hogy felsőbbrendű legyen minden hasonló építménnyel szemben. Fent
lebegett az atmoszférában mindenféle támasztél nélkül. Bárhol tudott
közlekedni. Úgy állt ott az égen, mint egy mérföldkő a Nap útján…
Ez volt az
önmegtartoztatással nyert nagy hősiesség végeredménye. A kastély bármilyen
irányba tudott repülni. Igen szép szobák voltak benne, s minden szimmetrikus és
egyéni volt rajta. A tulajdonos szándékainak megfelelően bárhova nagy
sebességgel tudott eljutni, semmi nem tartóztathatta fel, még maga a szél sem.
Szép, művészien
kimunkált bástyái voltak, s hegycsúcsokhoz hasonlítható kupolák és kisebb tornyok.
Makulátlan tisztaságú volt, mint az őszi Hold. A légben élő, ragyogó
fülönfüggőiktől fényes arcú raksasa-k nagy csoportja élt benne. Öröm volt ránézni,
akár a tavaszra, s az akkor virágzásba borult virágokra. Nagyszámú legénységgel
volt felszerelve a védelem céljából, kör alakú mély szemekkel, akik igen gyors
mozgásra voltak képesek.
Hanuman, a szélisten
fia, látott egy igen tágas szerkezetet a légi építmény közepén. Ez az épület
fél yojana szélesés egy yojana hosszú volt,
többszintes, és ott lakott a raksasa-k királya. Ezt a mennyei régióban lebegő Puspaka-vimana-t vagy légi
kastély-járművet Visvakarma építette, igen vonzó formával, amely bárhova el tudott menni, s amely
növelte az ott lakók vágyakozó természetét. Lemondásai erejével Kuvera (a mennyei
főkincstárnok, a yaksa-k ura) szerezte Brahma-tól ezt a légi házat, amely teljes mértékben drágakövekkel volt
kirakva, és csodájára járt a három világ összes lakója. Ravana, raksasa-k királya Kuvera leigázásával foglalta el.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!