Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Ramayana cselekménye
A Ramayana
alaptörténete az, hogy egy Ravana
nevű erős és hatalmas lény meghódította a Föld Lanka
nevű területét, és erről a helyről rengeteg bajt okozott az élőlények különböző
csoportjainak. Megelégelvén ezt, a deva-k, a gandharva-k és a bölcsek, akik törődtek a Földdel,
összegyűltek, és az alábbi kérést intézték az Úr Brahma-hoz:
Óh, áldott
urunk, aki kedvelsz minket, a raksasa Ravana szüntelenül
bajt okoz nekünk, miután jótéteményeddel megáldottál, mi pedig védtelenek
vagyunk, és kénytelenek vagyunk elviseli félelmetes elnyomását. A raksasa-k ura rettegésben tartja a három világot, és
miután legyőzte a Föld Őreit, magát Indra-t is
megalázta. Bosszantja a szenteket, a yaksa-kat, a gandharva-kat, a brahmana-kat és más
lényeket is, és a sárba tiporja őket, és ő, aki már elviselhetetlenül büszke, a
te védelmedet élvezi.
E részben fontos, hogy Ravana meghódította a Földet. Legalábbis
megdöntötte a Föld Őreinek uralmát. Azokban az időkben volt néhány lény a Földön
és a Föld közelében, akik majdnem olyan erősek voltak, mint Ravana, aki saját uralma megalapozása végett
harcolt velük. Ezen kívül raksasa
harcosokat küldött, hogy éjszaka támadják meg az erdőben, a sűrűn lakott
helyektől távol élő brahmana-kat és aszkétákat.
Mindazonáltal Ravana
nem próbálta elvenni az emberek földjét és rezervátumba zárni őket úgy, ahogyan
az európaiak tették az amerikai indiánokkal, ehelyett egyszerűen a kényelmet és
a luxust élvezte légi építményében, miközben alattvalóit elküldte, hogy
mindenkit zaklassanak. Arra következtethetünk, a földi élet nem vonzotta Ravana-t. Számára a Föld Őreinek legyőzése
jelentet örömet, de neki és embereinek nem állt érdekében, hogy behatoljon az
emberek ökológiai szentélyébe.
A másik jellemző
az, hogy az emberek éjszakai terrorizálásának mintája elárul valamit Ravana pszichéjéből. Ő, csakúgy, mint a raksasa-k és a danava-k
általában, erősen a tamo-guna-hoz,
azaz a tudatlanság állapotához tartozott. Ravana-t
különösen a brahmana-k és az aszkéták zargatása érdekelte, mert ők a deva-kat
imádták, akik Ravana
régi ellenségei voltak.
Ravana ezen nézőpontjáról többet
megtudhatunk, ha megvizsgáljuk Brahma a deva-knak,
a gandharva-knak és a bölcseknek adott válaszát:
Csak egy módja
van, hogy megállítsuk ezt az önfejű, romlott lényt. Ravana kérése az
volt, hogy ne pusztítsák el őt a gandharva-k, a yaksa-k, az istenek vagy raksasa-k, de az
emberrel nem számolt, s nem kérte, hogy sebezhetetlen legyen vele szemben.
Éppen ezért csak az ember tudja elpusztítani őt.
Ravana
szerint az emberi lények teljesen jelentéktelenek voltak, és ez választ ad arra
a kérdésre, miért nem foglalkozott velük. Ez lett végül is a veszte. Követve Brahma tanácsát, az összegyűlt mennyei
élőlények megkérték az Úr Visnu-t, hogy szálljon alá, és a Földön vegye fel
olyan emberi személy alakját, aki megöli Ravana-t.
Az Úr Visnu beleegyezett, és megszületett Rama-ként, az ayodhya-i Dasaratha király fiaként.
Ravana a
megfelelő időben értesült Sita, Rama
feleségének szépségéről, és eltervelte a hölgy elrablását. Ez természetesen
konfliktust okozott Ravana és Rama
között, és végül egy nagy csatában Rama mennyei fegyverek segítségével megölte őt.
Ez ismét felvet az emberi lényekkel
kapcsolatos pontot. Ha olyan mennyei lények, mint Ravana
szemszögéből az emberek alsóbbrendűek és teljesen jelentéktelenek, akkor az Úr Visnu,
aki Brahma és az összes deva
eredeti forrása, miért egyezett bele, hogy közöttük éljen?
A válasz az, hogy a védikus irodalom szerint
az emberi életforma nagyon kedvező a lelki fejlődéshez:
Sokan közülünk,
akik most körbejárjuk a bolygódat, azt szeretnénk, ha meglenne az a
lehetőségünk, ami neked megvan, hogy az illúzión belül legyünk, és ekkor, át a
megértés generációin, használhassuk az illúzió rejtett energiáit. Ez a módja a
lelki fejlődés elérésének, amelyet igen sok embertársunk keres.
Az alábbi idézet a Bhagavata Purana-ból, hasonló lényeget tükröz:
Mivel az emberi
életforma olyan nagyszerű helyzet, ami a lelki megvalósításra nyújt
lehetőséget, a mennyekben a félistenek így beszélgetnek: Milyen csodálatos,
hogy ezek az emberei lények Bharata-varsa földjén
születtek meg! Biztosan jámbor lemondásokat végeztek a múltban, vagy elégedetté
tették az Istenség Legfelsőbb Személyiségét. Mi, félistenek, csak vágyakozhatunk
arra, hogy emberi életformában szülessünk meg Bharata-varsa-ban, és ott
odaadó szolgálatot végezzünk, ám ezek az emberei lények már ott szolgálnak.
Bharata-varsa a rövidéletű emberi életforma területe, ezért
az erre vonatkozó hivatkozás a Földet jelenti. Mivel az emberi faj lelki
szemszögből nézve fontos, ezért egy magasabb hatóság védi az univerzumon belül,
és ez az indoka annak, hogy miért nem viheti el őket könnyedén sok más, erősebb
lény.
Összefoglalásképpen, az emberi társadalomra
néha befolyást gyakorol olyan hatalmas lények tevékenysége, akik alapvetően a
saját ügyeikkel vannak elfoglalva. Miközben saját dolgukat végzik, e lények
néha beavatkoznak az emberi társadalomba olyan mód(ok)on, amely a korlátozott
emberi perspektívából nézve misztikusnak tűnik, azonban e felsőbbrendű lények
komplex tevékenységi keretein belül mégis értelemmel bírnak. E beavatkozások
lehetnek károsak vagy előnyösek, attól függően, hogy a szóban forgó lények
tetteit mi motiválja. Több okból kifolyólag e beavatkozások nem mutatják meg
igazán ezen lények teljes erejét, és ezt például a be nem avatkozás lelkileg
megalapozott törvénye is indokolhatja, vagy lehet, hogy e lények egyszerűen
lenézik a képesítetlen emberi lények gyengeségét.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!