Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Mahabharata cselekménye
Eddig két védikus
példát említettem az idegen lények inváziójára. Mindkét esetben a legtöbb ember
e behatolásokat félelmet keltő lények szórványos éjszakai támadásaként
tapasztalta, akik úgy tűnt, hogy a semmiből jönnek. A támadások igen aggasztóak
voltak azok számára, akik hallottak róluk, pusztítóak azokra nézve, akik szembe
kerültek velük, de az emberi társadalom egészére nézve nem gyakoroltak túl nagy
hatást. Viszont van példa arra, hogy a daitya-k és a danava-k megpróbálták meghódítani az emberi
társadalmat és uralkodni rajta; ez alkotja a Mahabharata
fő cselekményét.
A történet nagyon
régen kezdődött, akkor, amikor az emberi társadalom még virágzó volt. Az
emberek elkötelezték magukat az erény elvei iránt, és nem süllyedtek romlásba
megízlelvén az anyagi sikert. Ez a kedvező helyzet nem tartott örökké. Csakúgy,
mint a Kaleya-danava-k történetében, az emberi társadalmat
elkezdték befolyásolni azok az események, amelyek a mennyei bolygók
rendszerében történtek. Hogy mi történt, azt így mondja el a bölcs Vaisampayana Janamejaya királynak:
És akkor, óh,
uralkodók legjobbja, az emberi faj virágzásakor erős és démoni lények születtek
a földi királyok feleségeitől.
Egyszer az
isteni aditya-k, az
univerzum irányítói, megküzdöttek gonosz unokatestvéreikkel, a ditya-kkal, és legyőzték őket. A hatalmuktól és
pozíciójuktól megfosztott ditya-k elkezdtek
sorban megjelenni ezen a bolygón, miután gondosan kiszámították, hogy ők
könnyedén a Föld istenei lehetnek, és azt démonikus uralmuk alá hajthatják, és
így történt, óh, mindenható, hogy az asura-k megszülettek
különböző lények és csoportok között.
Csakúgy, mint a Kaleya-danava-k esetében, próbálkozásuk a Föld idegen
seregek általi kifejezett megszállását jelentette. A megszálló erők azt
eszelték ki, hogy behatoltak a királyok feleségeinek a méhébe, és így királyi
családokban születhettek meg, uralmuk alá vonhatták a földi kormányzatokat, és
kedvük szerint zsákmányolhatták ki a Földet.
Amit ezek a
démonok csak továbbra is csak szaporodtak a Földön, a Föld-anya már nem bírta
elviselni a jelenlétük súlyát. Diti és Danu fiai, miután elveszítették helyzetüket a
felsőbb bolygókon, megjelentek e világban, mint igen nagy erővel és egyéb más
dolgokkal is rendelkező uralkodók. Félelemnélküliek és dölyfösek voltak,
ellepvén a földeket egészen a vizek partjáig, és készek voltak elpusztítani
mindenkit, aki ellenállt nekik.
Zaklatták a
tanárokat, a kereskedőket, a kormányzókat, a földműveseket és minden más
élőlényt. Ezrével és ezrével jöttek, és elkezdték elpusztítani a földi élőlényeket,
terrort hozva a világra. Nem törődtek a brahmana-k isteni
kultúrájával, megfenyegették a bölcseket, akik békésen ültek az asram-ok erdeiben, mert ezek az úgynevezett királyok
szinte megőrültek testi erejüktől.
Ezen invázióra válaszképpen Bhumi,
a Föld istennője odament Brahma-hoz, és megkérte, mentse meg a Földet. Brahma
válaszképpen megparancsolta a deva-knak, hogy inkarnálódjanak a Földön csakúgy,
ahogy azt az asura-k tették: „Annak érdekében, hogy eltávolítsátok a Föld terhét, mindegyikőtöknek
meg kell születnie a Földön, és felhatalmazott kiterjedéseitek révén meg kell
állítanotok a démonok terjeszkedését.” Brahma kérte Visnu-t is, hogy jelenjen meg a Földön, mint avatara,
és állítsa meg a démoni erőket, ő pedig bele is egyezett ebbe.
Megfelelő időben ezek a különböző deva-k
megjelentek a Földön, és vagy személyesen belekerültek a földi anyák méhébe,
vagy pedig megtermékenyítvén földi anyákat, olyan utódokat hoztak létre, akik
természetüket tekintve a deva-khoz voltak hasonlók. Ezután Visnu megjelent,
mint Krsna, Vasudeva és Devaki fiaként.
A deva-k inkarnációinak segítségével Krsna
fokozatosan megsemmisítette a danava-k erőit. Ez igen sok összetett fejleménnyel
járt, az egyik közülük a Pandava-k és Dhrtarastra fiai közötti testvérgyilkos háború, amely a Mahabharata fő témája. Ebben a csatéban
újraindult a deva-k és az asura-k közötti mennyei háború, és Krsna
irányításával végül is legyőzték az asura-k erőit.
Több megjegyzést is lehet fűzni ehhez az
összetett történethez. Az egyik, hogy jelenleg igen sokat írnak olyan más
bolygóról jövő lényekről, akik vándorokként reinkarnálódtak emberi testekben
azért, hogy valamilyen magas célt szolgáljanak. Szintén beszélnek úgynevezett
„besétálókról”, vagy olyan lelkekről, akik átvesznek már meglévő testeket, és
kicserélik az azokban élő lelket a sajátjukkal. E felfogásmódok hasonlók a Mahabharata-ban előadott gondolatokhoz,
miszerint a deva-k és az asura-k bizonyos célok érdekében megszületnek a
Földön.
Ennek megértéséhez, fontos, hogy előzetes információkkal
rendelkezzünk a lélekről, azaz a finomfizikai testről és a reinkarnáció
folyamatáról.
Egy másik gondolat az, hogy ellenséges erők
megtámadhatják a földet, amikor is alkalom nyílik arra, hogy mélyreható etikai
és lelki tanokat vezessenek be az emberi társadalomban. Így például Ravana tevékenységeinek eredményeképp
megjelent az Úr Ramacandra, aki megtanította, hogy hogyan éljen egy
ideális király. Hasonló módon, a Mahabharata-ban
leírt cselekmények tetőpontja, amikor Krsna elmondta a Bhagavad-gita-t. Egy érdekes kérdés az, hogy történik-e
majd valami hasonló a jelenlegi helyzet eredményeképpen.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!