Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A kozmikus hierarchia:
Az ufó-kommunikációban gyakran találunk
utalást a kozmoszt fenntartó törvényekre és rendre. Említést tesznek a bolygók
között különféle államszövetségekről is. Ezek a szövetségek egy felsőbb
hatalmat követnek, aki egy rendkívül fejlett, magasabb tudatállapotban létezik.
A világegyetem kormányzásának hierarchikus rendje a védikus világelmélet egyik
kulcselmélete.
A védikus kozmikus hierarchiában kialakult a
magasabb bolygórendszerek rangsora, ezen a rangsoron belül az alacsonyabb
rendszerekben élő lények nem tudnak kapcsolatba kerülni a magasabb fokozaton
élőkkel. Az anyagi világ legfelsőbb hatalmasságát Brahma-nak hívják, ő a materiális bolygórendszer
legmagasabb szintjén él – ezt a bolygórendszert Brahmaloka-nak hívják. A Brahmaloka rendszer alatt található Tapoloka,
a Janaloka és a Maharloka. Ezeket a bolygórendszereket bölcsek (rsi-k)
lakják, akik aszkétikus életű, kiművelt, nagy tudással és transzcendentális
tudattal rendelkező emberek.
Ezek alatt a bolygók alatt helyezkedik el a Svargaloka birodalom, amelyet az úgynevezett deva-k (félistenek) népesítenek be. A deva-kat
katonai hierarchia szerint szervezték. A politikai életben és a háborúkban
vesznek részt, és az alacsonyabb erőkkel folytatott csatáik sokszor hatással
vannak a földi életre. Ugyanakkor azért, mert a deva-k rendkívül hosszú ideig élnek, társadalmuk
és politikai életük stabilak.
Bár a világmindenség intelligens ellenőrzés
alatt áll, a magasabb szinten lévő ellenőrök, például a deva-k
és a nagy bölcsek általában nem kerülnek közvetlen kapcsolatba az alattuk
elhelyezkedő lényekkel, akik közé a földi emberek is tartoznak. Sokkal inkább
az a dolguk, hogy ezeknek a lényeknek az egyik testből a másikba történő
mozgását előkészítsék – természetesen aszerint, hogy milyen munkát végeztek
életükben ezek a lények – és ily módon biztosítsák a tudatuk fejlődését is. A
különböző társadalmak lelki tanításainak szervezés is az ő dolguk. Ezek a tanok
lehetővé teszik, hogy a megtestesült lelkek magasabb lelki szintre jussanak el,
és így fejlődjenek. A Védák tanítása szerint az emberi élet legfőbb célja a
lelki fejlődés.
Az anyagai világ kozmikus hierarchiája
fölött helyezkedik el a lelki világ, ami a boldogság világa, az eredeti, örök
helyzetünk. Annak ellenére, hogy ebben a hierarchikus rendszerben a Legfelsőbb
Lény és a földi élet között rendkívül nagy távolság van, a védikus irodalom
hangsúlyozza, hogy minden lélek kapcsolatban van a Legfelsőbb Lénnyel, és hogy
a Legfelsőbb Lény minden létező szívében ott lakozik, mint Paramatma, vagyis Felsőlélek. A Legfelsőbb Lény, mint avatara személyesen leereszkedik a különféle anyagi
bolygókra. A Krsna-ként ismert avatara történetét a Bhagavata
Purana tartalmazza (ami kb.
5000. évvel ezelőtti esemény), a Ramayana pedig Rama, másnéven Ramacandra
avatara történetét meséli el
(ami kb. 2 millió évvel ezelőtt történt).
Az önközpontú elemek:
A különféle humanoid típusuk között vannak
fajok, amelyek lényegüket tekintve önközpontúak. Ezek különböznek azoktól a
lényektől, akik a Legfelsőbb Lény és a kozmikus hierarchia szolgálatába
szegődtek. Néhányak közülük mennyei aranyifjak, akik nagy gazdagságban élnek.
Másokra az elidegenedett tudatállapot jellemző, megint mások pedig rendkívül
ellenségesek. Az önközpontú fajok arra törekszenek, hogy minél jobban
hasznosítani tudják a misztikus erőt és a technológiát. Erre példa Maya Danava, aki azért volt felelős, hogy Salva király vimana-ját megépítse.
Mindezen csoportok az egyetemes hierarchia
ellenőrzése alatt állnak, éppen ezért nem képesek arra, hogy teljes mértékben
és kizárólag csak a saját vágyaik szerint tevékenykedjenek. Ez megmagyarázza
azt is, hogy miért nem kerekednek egyszerűen fölénk. Vannak azonban lények,
akik lázadnak a kozmikus hierarchia ellen, és erőteljesen beavatkoznak a földi
ügyekbe.
A legismertebb lázadók az úgynevezett asura-k,
akik szoros rokonságban vannak a deva-kkal. A Purana-kban olvashatunk a deva-k
és az asura-k között folyó háborúról Svargaloka-n, a Mahabharata pedig arról az invázióról tudósít, amit az asura-k
a Föld ellen indítottak.
A deva-k isteni természetű lények, akik vezető
posztokat töltenek be az egyetemes hierarchiában. A lázadó asura-kat
démonokként emlegetik, mivel hitetlenek, és az isteni rend ellen szövetkeztek.
A „démon” szót tulajdonképpen a kereszténység ruházta fel negatív jelentéssel.
Az eredeti „démon” szó a klasszikus római
időkben olyan lényt jelölt, aki a félistenek és az emberek között létezett. A
rómaiak és a görögök úgy tartották, hogy nagyon sokféle lény tartozik ebbe a
kategóriába, és ezeket egyáltalán nem tekintették ördöginek vagy „démonikus”
lénynek. A védikus irodalom is több olyan fajt ír le, akik a deva-k
és az emberi lények között helyezkednek el. Ezek közé tartoznak például a vidyadhara-k, az uraga-k és a raksasa-k.
A raksasa-k démonikus lények és rendkívül ellenségesek
az emberi fajjal szemben. A vidyadhara-k és az uraga-k lényegüket tekintve semlegesek,
együttműködnek az egyetemes hierarchiával, de vannak saját céljaik is, se nem
ellenségesek, se nem túlzottan barátságosak az emberekkel. Az úgynevezett upadeva-k
kategóriájába tartoznak, azaz majdnem deva-k.
Az emberi faj eredete:
A védikus gondolkodásmód szerint az emberi
fajok a teremtés és kiáradás folyamatának eredményei. A lélek a Legfelsőbb Lény
kisugárzása, csakúgy, mint Brahma teste, aki a világmindenség első élőlénye,
aki az anyagi univerzum teremtője. Brahma szellemi úton hozta létre a különféle testi
formákat, és ezekből a formákból a továbbiakban már szexuális reprodukció útján
alakultak ki a különféle fajok.
Az általunk ismert élő fajokkal ellentétben
ezek a lények különféle lények bija-it vagyis magvait hordozták, és ennek
megfelelően különféle típusú leszármazottakat tudtak létrehozni. (Ezeknek a
lényeknek a teste az úgynevezett finomfizikai energiákból áll, ennek
megfelelően a bija-k nem hordoznak magukban olyan anyagot, mint
például a DNS). Ily módon jöttek létre a különféle emberfajok, és a közös ős
miatt rokonságban állnak egymással.
A földi emberek ősei elsősorban a deva-k
voltak – többféle leszármazási vonalon és különböző időkben, ezért mennyei
eredetük kérdése rendkívül összetett. A Védákban egyértelműen az olvasható,
hogy a különféle emberfajok között létrejöttek házasságok. Főleg a Mahabharata-ban találkozunk több olyan hőssel, akik emberi anyától és deva
apától származnak.
Kapcsolatok:
Az ősi védikus civilizációban a nem emberi
fajokkal való kapcsolat szilárd talajon állt. A mennyei rsi-k
és a deva-k rendszeresen látogatták a földi királyok udvarait. Diplomáciai
kapcsolatok alakultak ki, az emberi társadalom vezetői pedig jól megértették
magukat a kozmikus hierarchia más társadalmaiból érkezett vezetőkkel. A Bhagavata Purana is beszámol egy ilyen
találkozóról, mégpedig Yudhisthira
király által rendezett Rajasuya
áldozatnál. A találkozó a következőképpen zajlott:
A gyülekezet
részvevői, a papok és a más kiváló brahmana-k zengően vibrálták a védikus mantrákat, míg a félistenek (deva-k), az isteni
bölcsek (rsi-k), a pita-k (ősök) és gandharva-k (angyalok)
dicshimnuszokat zengtek és virágesőt szórtak…
A papok végigvezették a királyt, elvégezték a patni-sayaja és az avabhrtya utolsó
szertartását. Aztán megkérték őt és Draupadi királynőt, hogy vegyenek vizet a szájukba a megtisztulás érdekében, és
fürödjenek meg a Gangeszben.
Majd utána a király új selyemruhákat öltött, és finom művű ékszerekkel
ékesítette fel magát. Azután a díszek és kelmék felajánlásával fejezte ki
megbecsülését a papoknak, a gyülekezet tagjainak, a tanult brahmana-knak, és a többi
vendégnek. Yudhisthira
király, aki teljes mértékben az Úr
Narayana-nak
szentelte életét, újra és újra különböző módon fejezte ki tiszteletét rokonainak,
közvetlen családjának, a többi királynak, barátainak és jóakaróinak, valamint
minden más jelenlevőnek…
Majd miután a
király imádta őket, a magas műveltséggel rendelkező papok, a Védák nagy
szaktekintélyei, akik áldozati tanúként voltak jelen, a külön ezért meghívott
királyok, a brahmana-k, ksatriya-k, vaisya-k, sudra-k, félistenek, bölcsek, ősatyák és titokzatos lelkek, a bolygó fő
uralkodóival és követőivel együtt Yudhisthira király engedélyét
kérték, s mindannyian saját hajlékukra távoztak.
A pita-knak nevezett ősatyák a Pitrloka-n
élnek. Ez a bolygó a lélekvándorlás folyamatának szervezésével áll
kapcsolatban. A gandharva-k (angyalok) gyönyörű szép lények, akik az upadeva-khoz
tartoznak, és a bolygó irányítói a deva-k kiemelkedő vezetői is. A „misztikus
szellemek” kifejezés a bhuta-kra utal, akik szellemi lények, és
meglehetősen ellenséges mentalitásúak. Amikor arról olvasunk, hogy ezek a
különféle lények engedélyt kaptak Yudhisthira
királytól, hogy elmenjenek az őseikért, ez nem azt jelenti, hogy a király a
vezetőjük volt. Ezek a lények csupán tartották magukat a korabeli
illemszabályokhoz.
A Vaimanika-sastra:
A Vaimanika-sastra részletes leírást ad a vimana-król. 10példa abból
a 32 titokból, amit a Vaimanika-sastra szerint tudnia kell:
Általános célú vimana-k:
A Purana-k
és a Mahabharata számos jelentést ad kisebb vimana-król,
köztük olyanokról is, amelyek szórakozás céljából, egyetlen utas számára
készültek. Ezeket általában deva-k és updeva-k használták, nem pedig emberi lények.
Néhány példa ezekre:
A kígyó ezt
válaszolta: A jól ismert vidyadhara vagyok, akinek neve Sudarsana. Nagyon gazdag és gyönyörű voltam, és repülőgépemen mindenféle
irányban szabadon vándoroltam. Történt egyszer, hogy egyszerűen élő bölcseket
láttam Angira Muni tanítványi láncolatából. Mivel büszke voltam gyönyörűségemre, csúfolni
kezdtem őket, és bűnöm miatt ők ruházták rám ezt az alacsony létformát.
Miután ezt
elmondta, Nrga Maharaja körbejárta Krsna-t, és koronáját az Úr lábához érintette. Miután megkapta az engedélyt
a távozásra, minden jelenlévő szeme láttára felszállt egy csodálatos mennyei
repülőgépre.
Hallottam, hogy
Visvavasu, a nagy ghandarva elbűvölve,
kábultan esett le repülőgépéről, miután látta lányodat a palota tetején
labdázni, mert a lány olyan gyönyörű volt csilingelő bokacsengettyűivel és
ide-oda táncoló szemeivel.
Úgy
tűnik,
Visvavasu vimana-ja kis, egyszemélyes gép volt. Lehet, nem
voltak megfelelő biztonsági övek, és túl meredeken hajolt ki, amikor meg akarta
nézni Devahuti-t. (:D :D :D)
Maitreya folytatta: Ó, Vidura, a bölcs Kardama, aki felesége
kedvét kereste, a yoga misztikus erejével nyomban lebegő palotát alkotott, amelyet akaratával
irányított útján.
Csodálatos
építmény volt, számtalan ékkővel kirakva. Drágakőoszlopok díszítették, és
megadott mindent, amire az ember vágyott. Berendezése tökéletes és rendkívül
gazdag volt, ami az idő múlásával csak fokozódott…
Gyémántfalait
válogatott rubinok díszítették, ezért úgy tűnt, mintha szemei lennének.
Csodálatos baldachinok, rendkívül értékes aranykapuk alkották berendezését
A palotában
hattyúk, és galambok sokasága élt, valamint műgalambok és műhattyúk, olyan
élethűek, hogy az igazi hattyúk újra és újra visszatérve fölöttük repkedtek,
magukhoz hasonló élő madaraknak vélve őket. A palotát a madarak hangja töltötte
be.
A kastélyt,
élvezetet nyújtó parkok övezték. Belül pihenésre alkalmas szobák, hálószobák
sorakoztak, belső és külső kertekkel, melyek tervezője a kényelmet tartotta
szem előtt. Mindez, még magát a bölcset is meglepte.
A bölcs meglepődött, mert valójában nem
tervezte meg a légi palotát, mielőtt létre hozta volna, nem gondolt át mindent
részleteiben. Mentálisan rendelést adott egy repülő palotára, és meg is kapta
ezt az univerzum egyfajta „kívánságteljesítő” rendszerétől, mert jó karmikus
hitelt szerzett vezekléseivel és a yoga gyakorlásával. Hogy megértsük, mi is történt,
fontos figyelembe vennünk a védikus univerzum-koncepció néhány alapvető
jellemzőjét.
Ahhoz, hogy megértsük az univerzum védikus
koncepcióját, hasznos, ha felidézzük a modern, többszintű operációs rendszerrel
rendelkező számítógépet. Egy ilyen számítógép merevlemezén vannak programok,
amelyeket el lehet indítani a megfelelő kódok beütésével. Mikor beütjük a
kódszót, a megfelelő program végrehajtódik – amennyiben a számítógép-kezelő
megfelelő státusszal rendelkezik. Ha nem, akkor számára a kódszó csak egy
használhatatlan név.
A felhasználó státuszát általában a belépő
kód (password) jelszava jelzi, amit a gépkezelő begépel, amikor elkezdi
használni a gépet. Különböző felhasználó különböző státuszszinteket jelző
kulcsszavakkal rendelkeznek. Minden használó fölött van egy személy, a
szuperfelhasználó (így nevezik az Unix operációs rendszerben), aki teljes
mértékben irányítása alatt tartja a rendszer összes programját. Ez a személy,
felelős az egész rendszer létrehozásáért, azaz ő vette be a különböző szoftver
darabokat a számítógépbe.
A védikus koncepció szerint az univerzum is
hasonló felépítésű. A szuperfelhasználó megfelel a Legfelsőbb Lénynek, aki
megnyilvánítja az egész univerzális rendszert. E rendszeren belül van egy hierarchia,
amely a különböző státuszú élőlényeket rangsorolja. A közönséges emberi lény
szintjén lévő élőlény igen sok figyelemre méltó képességgel rendelkezik, mint
például a beszéd képessége, és aki magasabb fejlettségi fokon áll, mint például
Kardama Muni, az ennél nagyobb erő megnyilvánítására
képes. Ha úgy növünk fel, hogy birtokában vagyunk bizonyos képességeknek, akkor
ezeket természetesnek vesszük, ha azonban teljes mértékben hiányzik belőlünk
valamilyen képesség, akkor azt lehetetlennek vagy mitologikusnak tartjuk. De
minden képesség, beleértve a repülő paloták létrehozásának képességét is,
csupán program, amelyet a szuperfelhasználó épít be az univerzális rendszerbe.
Az univerzum védikus koncepciója és a
számítógép közötti párhuzamot még nyilvánvalóvá tehetjük, ha bevezetjük egy
virtuális valóságrendszer koncepcióját. Létre lehet hozni egy mesterséges
világot számítógép-kalkulációval, és az emberi résztvevőket ellátni olyan
szenzoros interface-ekkel, amelyek azt a benyomást keltik bennünk, hogy belépnek
abba a világba. Például, a résztvevőnek vannak kis tévéképernyői, amelyeket a
szeme előtt helyeznek el, és ezzel lehetségessé válik számára, hogy egy
virtuális test virtuális szemeivel lásson a mesterséges világon belül. Hasonló
módon felszerelhetjük érintő szenzorokkal, amelyek segítségével érzi a
látszólagos tárgyakat, amelyek a test virtuális kezeiben vannak. Az olyan
szenzorok, amelyek érzik az illető izom-összehúzódásait vagy idegimpulzusait,
felhasználhatók a virtuális test mozgásának irányítására.
Ilyen módon sok ember tud egyszerre belépni
egy látszólagos világba, és virtuális testükön keresztül kapcsolatba tudnak
kerülni egymással annak ellenére, hogy valódi testük talán messze van
egymástól. A számítógép szuperfelhasználója meghatározta státuszuknak
megfelelően a különböző virtuális testek különböző képességekkel
rendelkezhetnek, és ezen képességek kódszavak, vagyis mantrák kiejtésével
hozhatók felszínre.
Egy különösen jól működő virtuális
valóságrendszer maya, vagyis az illúzió védikus univerzumának
metaforája, amelyben a tudatos lelkek tévesen az anyagi tettel azonosítják
magukat. Természetesen ezt a metaforát nem kell szó szerint érteni. Az
univerzum valójában nem digitális számítógépen futó program, hanem egymással
kölcsönhatásban álló energiák rendszere, amely a védikus felfogás szerint
intelligenciára utaló vonásokkal és olyan szervezettel rendelkezik, amely
hasonlít bizonyos ember által készített számítógépes rendszerekre.
Ha visszatérünk Kardama
Muni történetéhez, azt
látjuk, hogy miután szert tett csodálatos lebegő palotájára, feleségével
különböző bolygókra utazott:
Felesége
boldoggá tette Kardama Muni-t repülő
kastélyukban nemcsak a Meru-hegyen, hanem Vaisrambhaka-nak, Surasana-nak, Nandana-nak, Puspabhadraka-nak és Caitrarathya-nak nevezett kertekben is, valamint a Manasa-sarovara tónál.
Úgy utazta be a bolygókat, ahogyan a levegő áramlik akadálytalanul
minden irányba. A hatalmas és ragyogó légi kastéllyal, amely vágya szerint
repült, az eget átszelve megelőzte még a félisteneket is.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!