Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Spirituális Tiszta Fény közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Spirituális Tiszta Fény vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A csillagok háborúja és
következményei
A védikus irodalom egyik általános témája a deva-k
és az asura-k között dúló mennyei háborúk. Létezik egy,
az isteni törvény szerint az univerzumot irányító kozmikus hierarchia, és
vannak e hierarchiával szembeszálló lázadó elemek. Az univerzális hierarchia
felső szintjét a rsi-k és a prajapati-k közé tartozó bölcsek uralják. Ők főleg
meditációval és a lelki fejlődéssel foglalkoznak, és nem érdekli őket a
politikai okokból történő csatározás. Az alsóbb szintet azonban a politikával
foglalkozó deva-k uralják.
Általában a deva-k a bölcsek irányítása alatt ügyelnek az
univerzum rendjére. A bölcsek viszont a Brahma, az univerzum első teremtett lénye
felügyelete alatt álnak. Azonban a deva-k bizonyos hozzátartozói fellázadtak e
rendszer ellen, és leszármazottaik folytonos harcot folytatnak a deva-kkal.
E lények az asura-k, és ezen belül vannak alcsoportok, mint
például a daitya-k, akik Diti leszármazottai, és a danava-k,
akik Danu leszármazottai. Mint ahogy az várható, a deva-k és az asura-k közötti harc hol az egyik, hol a másik fél
javára billen, amelynek oka mindkét oldal bizonyos szintű politikai és műszaki
fejlettsége. Ezt illusztrálja az alábbi rész a Bhagavata
Purana-ból, amint azt rsi Narada elmondja Yudhisthira királynak:
Maya
Danava,
a démonok hatalmas vezére három láthatatlan várost épített, s a démonoknak adta
őket. Aranyból, ezüstből és vasból készült repülőkre hasonlítottak, s nem
mindennapi berendezéseket tartalmaztak. E három városnak köszönhetően az asura-k vezérei láthatatlanok maradtak a deva-k szemei számára. Az asura-k nyomban éltek a lehetőséggel, és korábbi
ellenségeskedésükre emlékezve pusztítani kezdték a három világot - a felső, a
középső s az alsó bolygórendszereket.
Ez esetben a deva-kat az Úr Siva megmentette, aki elpusztította a három repülő
várost, és ez által elnyerte a Tripurari, azaz a három város ellensége nevet.
Íme, még egy példa a Bhagavata Purana-ból a bolygók közötti háborúra:
Az ateisták,
miután alaposan elsajátítják a védikus tudományt, számtalan bolygó élőlényeit
pusztítják majd el, láthatatlanul repülve az égen, rakétáikon, amelyet a nagy
tudós, az ügyes Maya készít. Az Úr
azonban megzavarja elméjüket, amikor a vonzó Buddha-ként jelenik
meg, s a legalapvetőbb vallásos elvekről prédikál nekik.
Srila Jiva Gosvami, a Bhagavata
Purana egyik magyarázója,
hogy az itt említett Buddha nem az általunk ismert, hanem egy másik
korban élt Buddha-val azonos. Itt az ateistának fordított deva-dvisam kifejezés szó szerint azt jelenti, hogy olyanok, akik ellenségesek a deva-kkal
szemben. Ez esetben a deva-k ellenségei megintcsak Maya Danava-tól kapott, figyelemre méltó repülő szerkezetekkel rendelkeztek.
Megakadályozta őket azonban Buddha
egy inkarnációja, aki rabul ejtette őket külső anyagi jellemzőkkel, mint
például a gyönyörű ruha, majd később rábeszélte őket, hogy fogadják el az
erőszak nélküliség filozófiáját.
A deva-k és az asura-k közötti háborúk egyik foltos jellemzője,
hogy soha nem engedik, hogy e háborúk igazán elvaduljanak. Tekintélyesebb
személyiségek időnként beavatkoznak, és visszaállítják az isteni rendet, s ez
gyakran alkalmat ad a Legfelsőbb Lény számára, hogy avatara-ként megjelenve, magas szintű filozófiai
tanításokat adjon elő, és emlékezetes kedvteléseket mutasson be.
Néha azonban e háborúnak vannak olyan
visszahatásai, amelyek a Földet és az emberi populációt is érintik. Például Indra,
a deva-k királya egyszer megölte Vritrasura-t, az asura-k egyik vezetőjét. Vritrasura követőit szintén elpusztították, és egyik csoportjuk, a Kaleya-danava-k, bosszút esküdtek, terrorizálni kezdték az embereket a Földön. A
tervük az volt, hogy fölállítanak egy műveleti bázist a Föld óceánjában, majd
éjszaka kijönnek és megtámadják azokat a bölcseket és aszkétákat, akik abban az
időben útmutatást adtak az emberi társadalomnak:
Vasistha remetelakjában egy hitetlen banda megölt száznyolcvannyolc brahmana-t és kilenc más aszkétát. Elmentek a szent Cyavana remetelakába, amelyet kétszer születettek
látogattak, és megettek száz remetét, akik gyümölcsön és gyökéren éltek. Mindezt
éjszaka tették. Nappal eltűntek az óceánban. A Bharadvaja remetelakban
elpusztítottak húsz önmegtartóztatásban élő szentet, akik mindössze szélen és
vízen éltek. Ilyen formában a Kaleya-danava-k fokozatosan
elfoglalták az összes remetelakot, megőrülvén a karjuk erejében való
bizalmuktól, igen sok kétszer szülöttet megöltek, amíg az idő, közbe nem szólt.
Óh, emberek legjobbja, az emberek nem tudtak a daitya-król, akik
elnyomták a szenvedő aszkétákat. Reggel megtalálták a böjttől lesoványodott
bölcsek élettelen testét a földön fekve. A föld tele volt hús, vér és velő
nélküli, kibelezett és kicsontozott holtestekkel, amelyek egy rakás
kagylóhéjhoz hasonlítottak.
Bár a danava-k a deva-kkal azért harcoltak, hogy felsőbbrendű
hatalomra tegyenek szert, nem próbálták meg nyíltan megtámadni és hatalmukba
keríteni a Földet, hanem csak egyszerűen megfélemlíteni próbálták az embereket,
ezért választották ezt a taktikát. Felvetődhet a kérdés, miért kell ilyen módon
cselekedni. Az alábbi két példa vizsgálata közben - amit a Ramayana-ban és a Mahabharata-ban találunk - megfigyelhetünk néhány indokot, ami ezt
motiválhatja.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!